En kreativ ledighet inför utställningen "Textil på liv och död" Himmelsberga 2010

              

Jag formger kulisser/bakgrund till mina collage inför utställningen på Himmelsberga i maj 2010
Skildrar mode och design utifrån mina collagefigurers skapande av en collektion med nyskapande ideer utifrån inre värden i:
Marta Ts Modehus
Där utformas en kreativ miljö för modeller och designer
Hur påverkas unga  kvinnors självbild av modevärldens ideal, vilka uttryck kan det ta i form av ätstörningar.
Marta T som är en central collagefigur kommer visa på alternativa vägar till ett rikare inre liv för de som står under inflytande av modevärlden
Hon använder sig av positiva strategier och har ett handlingsprogram utformat i;
Marta T
Modehus

Det är vad min gestaltning av "Textil på liv och död" kommer att handla om
Är oerhört tacksam för erbjudandet från Kristina Jeppsson/intendent på Himmelsberga, som gett mig möjlighet att få arbeta med ett spännande och aktuellt tema. /Berit Sinnermark 


Detalj/collage Meditation i Sahara och där kan själen finna ro
Berit Sinnermark


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0