Marta T är avundsjuk på Berit som blivit stylad och fotograferad av Jini Sofias Fotostudie


Marta T. En collagefigur som figurerar på bloggen.

Marta T har låst in sig i badrummet. Hon skvätter parfym och morrar lågt. (Som alltid då hon är irriterad eller ängslig över något)
"- Varför vill ingen styla mig" upprepar hon för femtioelfte gången.
" - Alltid är det hon som får upplevelser och jag går här hemma och sliter. Berit blev stylat och fotograferad hos Jini Sofias Fotostudie på Larmgatan.
    

-"Det var faktiskt en upplevelse att bli sminkad och fotograferad av ett proffs. Det kändes som hon skulpterade upp ansiktet och förstärkte det fina. Självkänslan ökade och jag förstår vilka möjligheter det finns med smink.
-" Du får gå upp 1.5 timma tidigare på morgonen om du ska åstakomma det där", fnyser Avundsjukan inne från badrummet.
Hon är alltid avundsjuk och kan inte hantera den känslan. Då är det Gynningparfymen som blir räddningen.

Det kändes avspänt och kul att bli fotograferad och Jini Sofia har en unik förmåga att få männsiskor att bli sig själva och tycka att det är en kul grej.
Kommer att använda bilderna till presentationer av olika slag och givetvis på min hemsida och blogg. Jag kan verkligen rekommendera ett besök i fotostudien och få en spännande upplevelse.

-" Tror du att jag får ha hatten på om jag går dit", undrar Marta T
-" Klart du inte kan ha den om du ska bli stylad. Kan du aldrig släppa taget och hänge dig en stund, undrar jag
Marta T har en grå hatt som hon ska ha med på utställningen "Textil på liv och död"

Marta T s hatt i collektionen; Grey as grey". Den syr hon på inför utställningen
Jung har i boken "Drömanalys" givit sin tolkning av vad hatten står för. Som ett slags skydd mot omvärden, förklarar Sigrid som nyss kommit hem. Hon är av den analytiska sorten och kartlägger Marta T s alla fobier och rädslor.


- Jag har själv en liten variant av hatt,men den tar jag av då och då. Till skillnad mot Marta T som sover med sin på.
-" Det där vet du ingenting om. Det värsta jag vet är sk psykvetare, de kan leta hos sig själva och lämna mig ifred, fräser en upphetsad Marta T. Parfymen åker fram igen.
Sigrid sätter på te och sälen kommer in för att lugna Marta T. Han är viktig för henne och skapar ro.



 


Kommentarer
Postat av: isabellaKaramella

Sälen? ;-)

2010-02-21 @ 23:29:40
URL: http://isabellakaramella.blogspot.com
Postat av: Anonym

Sälen är en nära vän till mig

som är djup och andlig

Katten är spänning och jakt, du vet...

2010-02-22 @ 08:19:31
URL: http://www.beritsinnermark.se/blogg.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0