Pärongömmor i päronklänning och tankar om mina collagefigurer på en "teaterscen",det är fredag

     
Äntligen Fredag och jag bakar mina "pärongömmor" som jag gör varje höst när de svenska päronen finns att köpa på torget. Päronen ska rivas ihop med färsk ingefära och läggas i små smördegsformar.
Återkommande säsongsrätter eller bakverk ger stabilitet i en föränderlig värld.
Bakning ger möjlighet till reflektion, stillhet och lugn.
    
Ska ta på mig min päronklänning och krypa upp i soffhörnet
2 morro är det vernissage hos vännen och galleristen Monica Strandberg. Föreläsning om konst kl 10.00.
Tänker att låta  mina collagefigurer uppträda på en teaterscen med replikväxlingar. en ide som Tina Jeppsson gav mig.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0