Mig kan ingen "Munkavla" morrar Marta T

"-  Mig kan ingen munkavla, jag är född fri, morrarar....Marta T
NÅGON har försökt sätta munkavel på en av de finaste män som jag känner. Han som är en förebild för alla elever på skolan" 
Hon sitter i köket och bläddrar bland tidskrifter, struttar ut i badrummet och skvätter på sig av parfymen, för nu är hon riktigt uppretad.

     
"- Vägrar att bli munkavelbunden, eller satt i bur.

Hur går det med demokratin, om det bara finns det bara rädda JA sägare. Utvecklingen stannar och alla blir lika "Grey as grey"
" - Men det är ju ditt märke på din designade hatt", snörvlar Sigrid, från sängen (genomförkyld)
" - Ja, precis det jag vill visa. När jag har på mig den hatten, kan jag känna mig GRÅ...Men jag är inte munkaveltyst för det" morrar hon från MUNGIFAN (skulle stå mungipan, gled på tangentbordet, men det här blev bättre. starkare)
 "Grey as grey/design Marta T
"- Men prova min istället ropar "Rödhjärta" som är på besök

 "Redheadhart"/design Sinnermark & sinnermark

" - Ja den har jag blivit inspirerad av indianerna, de är med mig på resan och gör mig orädd, förklarar Sigrid
" - Jag köpte den direkt" sa "Rödhjärtat" Behöver den när jag ska skriva inlägg och hålla föredrag.
Hör Marta T utifrån badrummet, nu skvätter hon villt omkring sig. Ska ringa till min vän på skolan och peppa honom, skicka rosor och fina bilder på frihet. Att ge hopp och mod till en man som vågar yttra sig.

  Frihet

" - Undrar hur hon som försökte munkavla känner sig efter Barometerns artikel, hoppas hon lär sig"
" - Det gör hon säkert, hon övereagerade och hetsadeigångsade sig", utbrister Marta T (hon med alla sina uttryck)
I en demokrati får hon göra misstag men sedan bör hon eftertänksammasig och göra det hon måste.
" - Vad då göra, duellera... undrar sälen som kommer ut från badrummet
" - Förlåtasig och honom, gå i fred! ler Marta T och lägger huvudet på sne och duvan sitter på hennes hatt. (Tror den viskar till hennes hjärta.)
" - Du vet väl att våld föder bara våld.
 Ta på fredsskorna istället och strutta iväg, som jag brukar göra, skryter Marta T
Hon om någon brukar hetsa upp sig och få göra förlåtasigande.



                                                                    
      Vi stödjer honom! 
 


Kommentarer
Postat av: Leila

Det är aldrig, aldrig, okej att sätta munkavle på någon. Som jag förstod det så lät han sig inte tystas!

Gott. :-)

2009-10-07 @ 22:38:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0