Design och bilder kommer att visas digitalt på BLOGG GALLERI Sinnermark & sinnermark mfl

Tidig  lördag "vaknamorgon"
Min kreativa sida har börjat sända film med collagefigurena och mina nya tankar, redan innan jag är vaken. Varför inte en collektion med kläderna som figurerna bär. "Coco Chanel" har flyttat in hos Sinnermark.
Allt utvecklades vidare under dagen med hjälp av konstnären/skribenten och föreläsaren Susanna Slöör.
En fantastisk föreläsning på Galleri Monica Strandberg, vi fick lyssna på en seriös och proffsig kvinna med en förmåga att ge mig hopp om mitt konstnärsskap såsom ingen riktigt tidigare gjort. Det gäller de datoriserade bilderna som jag gör och hur kul det är att BLOGGA. 
 Susanna Slöör föreläser
www.omkonst.com




        
Collection Sinnermark & sinnermark mfl
                                                                                                      
                 
"- Men om Coco Chanel ska flytta in här, DÅ flyttar jag ut, skriker Marta T från badrummet. Säkert kommer hon att stjäla min designade hatt, och alla dina skisser.
"- Då säger jag som Alvar Aalto; Då ritar jag bara nya. Det är ett ständigt flöde.
"- Visst du, men hon kopierar inte min hatt, (Grey as grey) det finns bara en i världen, och den ska jag ha rättigheterna på. Hon struttar ut i badrummet, häller på sig av parfymen.

            
Marta T design "Grey as grey"            

 Coco Chanel är sedan i morse inneboende hos oss och när hon skrattar åt Marta T, då fräser Marta T från ena mungipan;
"- Du ska ut härifrån. Här finns bara plats för en stjärna på scenen"
Men Coco och Sinnermark är redan igång med den nya collectionen, utifrån de collageskisser som finns.
Utställningen kommer framöver att presenteras digitalt på mtt eget;
BloggGalleri "Sinnermark & sinnermark mfl"

Tänker där visa ett urval av mina bloggtexter
 - Collagefigurer med text
 - Egen design
 - Aktuella händelser som illustreras
 - Foto
  

           
Yvonne Ihmels, "Rödhjärta"  och Maggan Brazil kanske ska gå model och visa kläderna. Det skulle de gilla. de är alla kvinnor med utstrålning.


" - Nästa collection skapar vi för män. Då får Gösta Ekman gå/eller sitta model. Det är vilket som, han kan få välja," tycker Sinnermark (Hon gillar att teckna kroki)
Han kan någon gång behöva byta ut sina manchesterkläder och använda jeans och vit skjorta. Har hört att han alltid tvättar på tisdagarna...
" - Men jag då, skorrar Marta T från badrummet, hur kan ni glömma mig, jag vill gärna modella mig och visa min collection. Har visserligen bara gjort hatten, men ändå"..
" - Låt henne modella sig och skvätta på sig  parfym, hon kommer att succsera sig, menar att hon kommer att bli trendfigur, skrattar Coco Chanel
" - Hon är lika speciell som Sinnermark, fast hon kan mera uppföra sig, hon omger sig med regnbågar när livet behöver ta en ny vändning.
   OM jag ska utforma ett "Blogg Galleri"
DÅ vet jag vem som ska hjälpa mig...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0